Aantrekkelijk techniek- en technologieonderwijs

Bij Trias VMBO staan we voor onderwijs dat leerlingen goed voorbereidt op een opleiding en op werk. Daarom doen we mee aan het project Sterk Techniek Onderwijs. Samen met drie andere vmbo’s uit de regio zorgen we voor actueel en aantrekkelijk techniek- en technologieonderwijs dat leerlingen nog enthousiaster voor het techniek vak moet maken. We werken daarbij samen met het regionale bedrijfsleven, het mbo, speciaal onderwijs en het basisonderwijs.

Hoe zorgen we in onze lessen voor Sterk Techniek Onderwijs?

• In de onderbouw ervaren leerlingen de verschillende disciplines van techniek. Van ontwerp tot 3d printen, van elektro naar VR brillen en van houtbewerken tot basisvaardigheden.
  • Alle onderbouw leerlingen in klas 2 gaan naar de Escaperoom in samenwerking met het Regio College. In de les leren ze over de 7 werelden van techniek en tijdens de Escaperoom gaan ze ervaren in de praktijk hoe belangrijk deze werelden zijn in ons leven.
  • Leerlingen leren in de bovenbouw met de nieuwste technieken werken. Een nieuwe CNC machine om metaal te bewerken, werken met een lassimulatie om te leren lassen zonder rekening te houden met veiligheidsaspecten, nieuwe pneumatiekmaterialen en nog veel meer. Op Trias leer je de nieuwste technieken.

We werken ook op deze manieren aan Sterk Techniek Onderwijs:

• De basisschoolleerlingen krijgen techniek op Trias
  • Leerlingen van het speciaal onderwijs leren technische vaardigheden op Trias.
  • De TL leerlingen doen iedere week technische praktijkervaring op waarin ze afsluiten met bedrijfsbezoeken.
  • Science als onderdeel van het vak Natuurkunde en scheikunde.
  • Wij innoveren met de nieuwste technieken. Denk hierbij aan VR-technologie, 3d printen, robotisering, drones en technisch tekenen.

Wil je op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen? Blijf onze site volgen om te kunnen lezen welke stappen onze school maakt om leerlingen te enthousiasmeren voor techniek!