Trias biedt meer: onderwijs met hoofd, hart en handen (H3O)
Trias werkt met hoofd, hart en handen onderwijs, waarbij theoretische kennis omgezet wordt in praktische opdrachten die aansluiten bij de belevingswereld van onze leerlingen. De omgeving speelt een rol bij de uitvoering van de opdrachten. Het doel van hoofd, hart en handen onderwijs is leerlingen in toenemende mate hun eigen leerproces te laten sturen. We onderzoeken met leerlingen en met ouders wat daarvoor nodig is.
We ontwikkelen situaties waar leren kan optreden door middel van het hoofd, hart of handen. Denk aan een doe opdracht tijdens wiskunde of een wateronderzoek tijdens biologie. De omgeving speelt een rol bij de uitvoering van de opdrachten.
Digitale geletterdheid
Dit schooljaar werken de eerste-, tweede- en derdejaars leerlingen met een laptop in de klas waardoor zij de ICT basisvaardigheden leren toepassen als startpunt om tijdens hun schoolloopbaan digitaal geletterd te worden. De leerlingen hebben een eigen laptop, aan te schaffen via The Rent Company (klik hier voor meer informatie).
De eerste stap en Science
De leerlingen uit leerjaar 1 krijgen zeven weken lang gedurende twee uur per week les binnen één van de vier domeinen: Arts, Craft, Business, Health & Wellness. Daarnaast krijgen zij twee uur per week Science. De opdrachten, waaraan ze werken en die een maatschappelijke betekenis moeten hebben, zijn in project-vorm en werken naar een eindproduct toe zoals bijvoorbeeld het ontwerpen van een stadswijk. Omdat leerlingen hierdoor hopelijk al vroeg in hun schoolloopbaan een brede belangstelling gaan ontwikkelen die kan helpen bij het maken van keuzes, noemen we dit project “de eerste stap”.