Trias biedt meer: onderwijs met hoofd, hart en handen (H3O)
In het schooljaar 2016-2017 is een pilot in de onderbouw gestart volgens een onderwijsvorm waarbij leerlingen zich zowel cognitief (hoofd), sociaal ( hart) en kunstzinnig/ambachtelijk (handen) ontwikkelen. Er wordt verbinding gelegd tussen theorie en praktijk waardoor het onderwijs betekenisvol is.
Vanaf augustus 2020 gaat de onderbouw het hoofd-hart-handen onderwijs in heel leerjaar 1 positioneren. Elke eerste klas krijgt op hoofd-hart-handen manier les. Deze manier van werken vraagt een andere kijk op het onderwijs. De leerlingen werken met een methode, maar de docenten verwerken de opdrachten in bijvoorbeeld een doe-opdracht. Daarnaast werken de leerlingen met hun eigen laptop, aan te schaffen via The Rent Company (klik hier voor meer informatie).
De onderbouw vindt de persoonlijke ontwikkeling en creativiteit net zo belangrijk als het cognitieve leren. Het pedagogisch klimaat in de school is de basis van ons onderwijs.
Een belangrijke visie van deze onderwijsvorm is dat het eigenaarschap van de leerling voor het leren vergroot wordt. De ouders worden betrokken bij deze onderwijsvorm en dragen hun steentje bij door praktische lessen te geven of mee te denken.